Meteen naar de inhoud

Algemene voorwaarden

Verzending en retour (verloop, tarieven,…)

Verschillende opties om bestellingen te ontvangen:

  • Digitaal;
  • Verzending;
  • Afhaling;
  • Andere afspraken om de bestelling op de juiste bestemming te krijgen, kunnen ook telefonisch of via mail bekeken worden.

Hierna vernoemd als ‘product’.

RETOURNEREN
Retourneren van gepersonaliseerde kleding is niet mogelijk.

Retourneren van niet-gepersonaliseerde items: zie algemene voorwaarden.

Bestelbevestiging en betaling

Via het online betalingssysteem kunt u het gehele betalingsproces op de website afronden. Zodra wij de transactie succesvol hebben ontvangen, ontvangt u automatisch een e-mail met uw ordernummer en de bevestiging van uw betaling.

Algemene voorwaarden

Artikel 1: Algemene bepalingen
AC Services | Business Moms (hierna vernoemd ‘BM’), opgericht door Allison Christiaen, een vennootschap gevestigd in Elslo 197 – 9940 Evergem, België, Ondernemingsnummer: 0797.339.604, stelt haar klanten in staat om digitale en fysieke producten vanop haar website online te bestellen.

Deze Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van de website (“Klant”). Door een bestelling te plaatsen via de website van BM, gaat de Klant akkoord met deze Voorwaarden. Hierbij wordt ingestemd met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, en worden alle andere voorwaarden uitgesloten. Tenzij voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door BM aanvaard, worden aanvullende voorwaarden van de Klant niet geaccepteerd.

Artikel 2: Prijs
Alle fysieke artikelen worden verzonden door BM, waarvoor verzendkosten in rekening worden gebracht. Deze worden duidelijk in het check-out-proces weergegeven indien deze van toepassing zijn.

De vermelde prijs is uitsluitend van toepassing op de artikelen zoals beschreven in de tekst. De bijbehorende foto’s zijn uitsluitend ter decoratie en kunnen elementen bevatten die niet bij de prijs zijn inbegrepen.

Artikel 3: Aanbod
Informatie over de aangeboden producten op de website worden met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Toch is het mogelijk dat de informatie onvolledig, onjuist of niet up-to-date is.

Gelieve er rekening mee te houden dat de kleuren van de producten mogelijks afwijken van de werkelijke kleuren. BM is niet aansprakelijk voor kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod. Het bedrijf verbindt zich er wel toe om de juistheid en volledigheid van de informatie na te streven.

Indien de Klant specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleuren, beschikbaarheid, leveringstijd of leveringswijze, wordt er gevraagd om vooraf contact op te nemen met BM via events@businessmoms.be of andere beschikbare kanalen.

Het aanbod is geldig zolang de voorraad strekt en kan op elk moment door BM worden aangepast of ingetrokken. Het bedrijf is niet aansprakelijk voor de onbeschikbaarheid van een product. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan specifieke voorwaarden is verbonden, wordt dit duidelijk vermeld in het aanbod.

Artikel 4: Online aankopen / het bestelproces in detail
Bij het plaatsen van een bestelling door de klant, zijn er enkele stappen die gevolgd dienen te worden. Hieronder volgt een samenvatting van deze stappen:

  • De klant plaatst de gewenste artikelen in zijn/haar winkelwagen.
  • Vervolgens wordt de klant naar de “kassa” geleid, waar een samenvatting van de winkelwagen verschijnt.
  • Daarna moet de klant inloggen of zich registreren met een nieuw klantenprofiel, en ontvangt een bevestiging via het opgegeven e-mailadres.
  • De klant kiest daarna de gewenste verzendmethode.
  • Ten slotte dient de klant de Algemene Voorwaarden (dit document) te accepteren, waarna het verkoopcontract wordt afgesloten.

Betalingen vinden altijd plaats via het online betaalsysteem. De klant wordt hier automatisch naartoe geleid als hij de bestelling wenst af te ronden.

Houd er rekening mee dat BM het recht heeft om een bestelling te weigeren wanneer er sprake is van een ernstige tekortkoming van de klant in verband met (voorgaande) bestellingen of overeenkomsten waaraan de klant is verbonden.

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
Onze producten zijn wereldwijd verkrijgbaar via onze webshop. De levering van de bestellingen wordt uitgevoerd door Bpost. De klant dient hiervoor extra kosten te betalen, zoals vermeld in de bestelprocedure.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen binnen 1-2 weken na ontvangst van de bestelling op het opgegeven adres van de klant geleverd. De levertermijn kan soms afwijken – dit door vertraging bij de leverancier, koerierdienst, e.d.. In sommige gevallen kan de bestelling vertraging oplopen omdat de producten zelfgemaakt zijn. Indien dit zich voordoet, zal de klant hiervan persoonlijk op de hoogte worden gesteld.

De klant moet elke zichtbare beschadiging of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering onmiddellijk melden aan BM.

Het risico van verlies of schade aan de producten gaat over op de klant zodra deze (of een derde partij die geen vervoerder is) de producten fysiek in ontvangst heeft genomen. Echter, het risico gaat al over op de klant bij de levering aan de vervoerder, wanneer de vervoerder door de klant is aangesteld om de goederen te transporteren en deze optie niet door BM is aangeboden.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van BM.

Artikel 7: Herroepingsrecht
Klanten hebben het recht om de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van onbeschadigde en niet-gepersonaliseerde artikelen te herroepen, zonder hiervoor een reden op te geven. De termijn gaat in op de dag dat de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit heeft gekregen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant BM, Elslo 197 – 9940 Evergem, België, events@businessmoms.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de klant zijn mededeling over de uitoefening van dit recht te versturen voordat de termijn voor herroeping verlopen is. De klant moet de goederen onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan BM heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan BM op het volgende adres: Elslo 197 – 9940 Evergem, België. Als de klant de goederen voor het verstrijken van de termijn van 14 kalenderdagen terugstuurt is hij op tijd. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant.

Teruggestuurde artikelen ondergaan een grondig onderzoek. Het principe hierbij is dat de klant het artikel alleen mag inspecteren zoals hij dat in de winkel zou doen. Teruggestuurde artikelen mogen worden gepast, maar niet daadwerkelijk gebruikt. Als een artikel door gebruik een waardevermindering heeft opgelopen, zal dit in rekening worden gebracht.

Als de klant de overeenkomst annuleert, zal BM alle betalingen die voor de betreffende bestelling zijn ontvangen, inclusief de standaard verzendkosten, binnen maximaal 14 kalenderdagen terugbetalen, nadat BM op de hoogte is gesteld van de herroepingsbeslissing van de klant. BM kan de terugbetaling uitstellen totdat alle geretourneerde goederen zijn ontvangen.

BM vergoedt de klant met dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij de klant expliciet anders heeft aangegeven. In elk geval worden er geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing in de volgende situaties:

  • Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst
  • Gepersonaliseerde goederen
  • Beschadigde goederen
  • Goederen aangekocht in solden of met korting

Artikel 8: Garantie
De wettelijke garantie voor consumenten bij de verkoop van consumptiegoederen is geregeld in de wet van 21 september 2004. Consumenten hebben recht op deze garantie vanaf levering, ongeacht commerciële garanties.

  • Aankoopbewijs is vereist om een beroep te doen op de garantie; bewaar de originele verpakking.
  • Bij online aankopen moet de klant zelf contact opnemen met BM voor retouren, op eigen kosten.
  • Meld defecten zo snel mogelijk, binnen 2 maanden na ontdekking.
  • Garantie geldt niet bij defecten door ongelukken, verwaarlozing, verkeerd gebruik, of wijzigingen aan het artikel.

Defecten na 6 maanden worden niet als verborgen gebreken beschouwd, tenzij de klant bewijs levert.

 Artikel 9: Contact
U kunt BM bereiken via verschillende kanalen:

Als u klachten heeft, kunt u deze hier ook indienen.

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
In het geval van niet-betaling of vertraging in betaling door de klant, heeft BM het recht om aanvullende maatregelen te treffen. Vanaf de datum van wanprestatie is de klant wettelijk verplicht om 10% rente per jaar te betalen over het openstaande bedrag, zonder dat hiervoor een aanmaning nodig is. Daarnaast is de klant verplicht om een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag te betalen, met een minimum van 25 euro per factuur.

Artikel 11: Privacy
Als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonlijke gegevens, streeft BM ernaar de Belgische wet van 8 december 1992 inzake de bescherming van de privacy te respecteren.

De persoonlijke gegevens die u verstrekt, worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst, het verwerken van de bestelling, het versturen van nieuwsbrieven en/of voor reclame- en marketingdoeleinden.

U heeft het wettelijke recht om uw persoonlijke gegevens in te zien en indien nodig te corrigeren. Dit kan via e-mail of via het inloggen van uw account.

Wij beschouwen uw gegevens als vertrouwelijk en zullen deze niet met derden delen, verhuren of verkopen.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zijn logingegevens vertrouwelijk te houden en zijn wachtwoord te gebruiken. Uw wachtwoord wordt gecodeerd opgeslagen en BM heeft hier geen toegang toe.

Als u vragen heeft over deze privacyverklaring, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via events@businessmoms.be.

Artikel 12: Gebruik van cookies
Wanneer u onze website bezoekt, kunnen er ‘cookies’ op uw apparaat worden geplaatst. Cookies zijn tekstbestanden die niet kunnen worden gebruikt om personen te identificeren, maar alleen machines. Er zijn ‘first party cookies’ voor websitefunctionaliteit en ’third party cookies’ van externe partijen, waarvoor toestemming nodig is. U kunt uw browserinstellingen aanpassen om cookies te beheren. Het gebruik van de website betekent dat u akkoord gaat met ons cookiebeleid.

Artikel 13: Aantasting geldigheid – niet-verzaking
Als een van de bepalingen in deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig blijkt te zijn, blijft de geldigheid, wettigheid en toepasbaarheid van de overige bepalingen intact.

Indien BM op enig moment besluit om een van de in deze voorwaarden opgenomen rechten niet af te dwingen of dit recht uitoefent, wordt dit niet gezien als een afstand van deze bepaling. Dit heeft ook geen invloed op de geldigheid van deze rechten.

Artikel 14: Wijziging voorwaarden
Aanvulling van de voorwaarden met aanvullende overeenkomsten

Deze overeenkomst is uitgebreid met andere voorwaarden die expliciet worden vermeld, evenals de algemene verkoopvoorwaarden van BM. In het geval van tegenstrijdigheden tussen de verschillende voorwaarden, hebben de voorwaarden in deze overeenkomst voorrang.

Artikel 15: Bewijs
De klant erkent dat elektronische communicatie en back-ups als bewijs kunnen worden gebruikt.

Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen
Toepassing van Belgisch recht met uitzondering van internationaal privaatrecht

Bij gerechtelijke geschillen zijn de rechtbanken van de woonplaats van de consument bevoegd. Het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/) kan ook worden benaderd door de consument.

Privacy policy

Als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonlijke gegevens, streeft BM ernaar de Belgische wet van 8 december 1992 inzake de bescherming van de privacy te respecteren.

De persoonlijke gegevens die u verstrekt, worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst, het verwerken van de bestelling, het versturen van nieuwsbrieven en/of voor reclame- en marketingdoeleinden.

U heeft het wettelijke recht om uw persoonlijke gegevens in te zien en indien nodig te corrigeren. Dit kan via e-mail of via het inloggen van uw account.

Wij beschouwen uw gegevens als vertrouwelijk en zullen deze niet met derden delen, verhuren of verkopen.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zijn logingegevens vertrouwelijk te houden en zijn wachtwoord te gebruiken. Uw wachtwoord wordt gecodeerd opgeslagen en BM heeft hier geen toegang toe.

Als u vragen heeft over deze privacyverklaring, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via events@businessmoms.be.

Cookie policy

Wanneer u onze website bezoekt, kan het zijn dat er ‘cookies’ op de harde schijf van uw computer worden opgeslagen. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van uw computer of mobiele apparaat wordt geplaatst wanneer u de website bekijkt. Cookies kunnen geen personen identificeren; ze zijn enkel in staat om machines te herkennen.

Er zijn twee soorten cookies: ‘first party cookies’ en ’third party cookies’. First party cookies zijn technische cookies die door de bezochte site zelf worden gebruikt om de website optimaal te laten functioneren, zoals de instellingen die de gebruiker bij eerdere bezoeken heeft gemaakt. Third party cookies worden geplaatst door derden, zoals adverteerders, marketeers of plug-ins zoals Facebook of Google Analytics. Voor het gebruik van deze cookies dient de bezoeker eerst toestemming te geven, wat kan worden gedaan via een balk aan de boven- of onderkant van de website, met een verwijzing naar dit beleid.

U kunt uw internetbrowser zo instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer er een cookie wordt geplaatst, of dat de cookies later van uw harde schijf worden verwijderd. Houd er rekening mee dat bepaalde grafische elementen mogelijk niet correct worden weergegeven of dat u sommige toepassingen niet kunt gebruiken als u deze optie kiest.

Door gebruik te maken van onze website, stemt u in met ons cookiebeleid.

Contactgegevens

AC Services / Business Moms

Allison Christiaen

Elslo 197 – 9940 Evergem, België

events@businessmoms.be

Disclaimer

Vertrouwelijkheidsclausule voor e-mail

De inhoud van deze e-mail en de bijgevoegde bestanden zijn strikt vertrouwelijk en zijn uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk heeft ontvangen of niet de beoogde ontvanger bent, verzoeken wij u onmiddellijk de afzender hiervan op de hoogte te stellen en deze e-mail samen met de bijlagen te verwijderen. Het is ten strengste verboden om deze e-mail of bijgevoegde bestanden te kopiëren, verspreiden of op andere wijze te gebruiken.

De auteur van deze e-mail doet zijn best om informatie en advies zorgvuldig te verstrekken, met inachtneming van de beschikbare gegevens. X kan alleen aansprakelijk worden gesteld voor informatie of advies indien dit duidelijk uit de boodschap blijkt en het binnen de door ons ontvangen informatie valt. De geadresseerde dient de authenticiteit en integriteit van deze e-mail en de bijgevoegde bestanden te verifiëren, aangezien ze virussen kunnen bevatten. Het is de verantwoordelijkheid van de geadresseerde om het bericht te controleren op mogelijke virussen.

Noch de afzender, noch X aanvaardt enige aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit het ontvangen of gebruiken van deze e-mail, als gevolg van fouten of vertragingen in de verzending via het internet.